Greetings from China

Välkomna!

Kategori: Allmänt

Välkomna till Greetingsfromchina bloggen som skrivs av ett antal ungdomar från Tekniska Högskolan i Jönköping som ska klara av att bo och projektarbeta i Ningbo under tre veckor. Ni kommer kunna läsa om vår kinesiska vardag, svårigheter, intressanta saker och annat som inte är som hemma i Sverige.


Vi som är i Kina studerar Grafisk Design och Webbutveckling på Tekniska Högskolan i Jönköping och avslutar vårt andra och sista år till sommaren. Vårt kinesiska äventyr blir därmed det sista vi gör innan examen och vi tänkte göra det till något stort! I Ningbo ska vi jobba mot ett kinesiskt företag som heter Chinagama som jobbar med att tillverka kryddkvarnar. Vår uppgift är att ta fram en grafisk profil som ska fungera på den Amerikanska såväl som den Europeiska marknaden.

Vårt äventyr började officiellt i Shanghai där vi alla möttes upp med lärare och Exportakademien som gör den här resan möjlig. För många började resan redan en vecka tidigare i Beijing, så det ska ni också få läsa om i den här bloggen.

Vi är snart inne på våran femte dag i Ningbo och tiden flyger iväg. Även om det går snabbt hoppas vi att så mycket som möjligt kommer att fångas här och på vår snart startade hemsida Greetingsfromchina.se.

Jag som har huvudansvar över den här bloggen heter Hanna och är 21 år gammal. Kommer ursprungligen från Halmstad men flyttade till Jönköping för studier och att få komma bort från föräldrarna. För två år sedan bestämde jag mig för att upptäcka Kina och åkte till Beijing i sex veckor för att lära mig tala kinesiska. Även om jag efter mina veckor i Beijing inte kunde prata kinesiska så hade jag definitivt fått mersmak för Kina och har sett fram emot den här resan sen dess! Med knagglig skolkinesiska tar jag mig igenom dagen här och njuter av varje sekund! Jag hoppas ni kommer gilla att läsa om vårt äventyr lika mycket som vi gillar att uppleva det! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: