Greetings from China

Ett minne från norr

Kategori: Allmänt

Då var det dags för en uppdatering och en presentation av nästa bloggskribent. Jag heter Sofi och jag samlar på kortlekar, skrivböcker och vykort. Jag samlar också på vackra minnen vilket resulterar i att jag ständigt bär omkring på min dagbok för att kunna skriva ner ett moment så fort det dyker upp. Under dagarna vi har varit här har min dagbok ständigt fyllts på med nya minnen att ta fram en regnig dag. Det är sådana här minnen och stunder mina inlägg mestadels kommer bestå av. Snapshots från när livet känns extra vackert helt enkelt. Det första kommer redan nu:

"4/4-12 Vårpalatset, Beijing 18ish

Och sen går vi upp till Vårpalatset och Beijing leverar.
I ett av solens sista hörn sitter en kvinnlig officer och hennes sällskap.
Fram dansar musik från deras fioler. Kinesisk folkmusik som får världen att stå still.
Jag och Astrid kan inte slita oss. Vi sitter kvar och märker hur ljuset tagit kväll.
Sen får vi godis av officeren för att vi lyssnat.
Livet är vackert och fullt av märkvärdiga ting för den som är redo för dom.
Sen går vi lite till och hittar ett gäng som kör allsång till dragspel. Små mirakel. Minst sagt.
Och solen går ner över bergen och jag sjunger min systers testamente i e-moll:
Och somna med hjärtat fullt av kärleksbrev.

Puss/Sofi"

Imorgon får ni veta mer om vårt äventyr här i Kina.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: